Najbardziej kochana i dzieło słynnego André Citroëna. Auto powstało z projektu, którego założeniem było, żeby pojazd był dla każdego użytkownika. Wygodny, bezpieczny i oczywiście szybki. Chociaż szybkość nie zawsze idzie zawsze w parze z bezpieczeństwem, Pierre Boulanger stworzył zaprojektował samochód Citroën’a DS. Niestety dopiero po śmierci Pierre’a Robert Puiseux dokończył to co zaczął Boulanger. Pojazd został zaprezentowany na targach w Paryżu w 1955 roku, niestety z wieloma niedoskonałościami, które na szczęście przysłoniło wiele nowoczesnych rozwiązań takich jak tarczowe hamulce, czy układ kierowniczy ze wspomaganiem. Sam wygląd auta zaprojektowany przez znanego Włocha Flamino Bertoniego. Był ekstrawagancki i wyrafinowany, a do tego jak na tamte czasy wyglądał bardzo futurystycznie. Był on nieporównywalny i niepowtarzalny w porównaniu do aut, które jeździły w tamtych czasach. Spadzisty dach oraz mocny ostry przód to charakterystyczne znaki Citroëna. Opływowe światła z możliwością regulacji, które oświetlały zakręt pod takim kątem, że widać było jego wnętrze. Delikatne błotniki oraz bardzo zgrabna sylwetka w całości prezentowały się bardzo ciekawie. Środek auta to prosta deska rozdzielcza, ale zrobiona z bardzo dobrych sztucznych materiałów. Samo wnętrze Citroëna to cudownie miękkie kanapy z eleganckimi wycięciami i przeszyciami. Co do kanap, to warto zwrócić uwagę na dwie oddzielne kanapy, które również były nowością w tamtych czasach. Podwozie tego pojazdu to bardzo rewolucyjny projekt, ponieważ został tam zastosowany system hudropneumatyczny. Po włączeniu silnika auto nieznacznie się unosi, niezależnie od ilości pasażerów. System zawieszenia umożliwia przede wszystkim delikatną i miękką jazdę, która jest samą przyjemnością bez znaczenia czy wjedziemy w dziurę, ponieważ auto poradzi sobie z tym bez żadnych problemów. Osiągnąć 150 km/h to dla tego samochodu nie jest żaden problem, niektóre nawet potrafiły osiągnąć 180 km/h. Hamulce bardzo krótkie, hamuje się szybko, ale kontrolowanie. Podsumowując auto jak na tamte czasy to był wehikuł czasu z przyszłości, jednak do dzisiaj pewne rozwiązania są wykorzystywane nawet w nowoczesnych autach.